Dr Şenol Şensoy

Dr. Şenol Şensoy, 1967 yılında İstanbul’da doğmuştur. İlk ve orta okulu Sinop-Gerze’de bitirdikten sonra, lise eğitimini İstanbul Kabataş Erkek Lisesi’nde tamamlamıştır. 1991 yılında Karadeniz Üniversitesi Tıp Fakültesini başarıyla bitirerek tıp doktoru unvanını almıştır. Görevine ilk olarak Siverek Devlet Hastanesi Acil Polikliniğinde başlayıp, ilerleyen yıllarda 3 yıl boyunca Akçaabat’ta Sağlık Ocağı Hekimi olarak görev almıştır. Daha sonra Trabzon Hava Limanı ve İstanbul Atatürk Havalimanı’nda kurum tabipliği görevini yürütmüş ve 2020 Şubat ayında yaklaşık 29 yıllık kamu hizmetinden sonra emekliliğe ayrılmıştır. Tüm bu süreçte fitoterapi yani profesyonel bitkisel tedaviler konusunda çalışmalarını aralıksız devam ettirmiş, meslek hastalıkları ve işçi sağlığı, uçuş hekimliği ve uçucu sağlığı alanlarında çalışmalar yapmıştır. Kanser başta olmak üzere kısırlık, kalp ve damar hastalıkları, beyin ve sinir hastalıkları, KOAH, tansiyon ve şeker hastalığı gibi birçok hastalığın tamamlayıcı fitoterapi yöntemleriyle tedavilerine ciddi katkılar sağlanabileceği üzerine bir çok televizyon programına çıkmıştır. Klasik tıbbi tedavilerin yanında fitoterapiden de faydalanılmasının hastalıkların tedavilerinde çok önemli katkılar sağlayacağını, tıbbi bitkilerin etkileri konusunda binlerce yıllık bir birikime sahip olan insanlığın bu birikimden bugünde faydalanmaya ihtiyacı olduğunu anlatmaktadır.

Halk arasında şifalı bitkiler olarak bilinen tıbbi bitkilerden istifade eden sayısız insanımızın taktir ve övgüsüne muhatap olan Doktor Şensoy, fitoterapinin tıp doktorları tarafından uygulanması gereken tedavi edici bir alan olduğunu, 2014 yılından itibaren Sağlık Bakanlığı tarafından verilen sertifikasyon eğitimleri ile fitoterapist ünvanını alan tıp doktorları tarafından bu hizmetin yürütülmesi gerektiğini, birçok televizyon kanalında insanımıza anlatmaktadır.

Dr. Şenol ŞENSOY aktif meslek hayatına geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamaları alanında devam etmektedir. Halen kendi ofisinde fitoterapiden faydalanmak isteyen hastalarına danışmanlık hizmeti vermektedir. 25 yılı aşkın bir süredir tıbbi bitkiler üzerine yapmış olduğu çalışmalarını ve deneyimlerini insanımızın hizmetine sunmaktadır.

Şenol Şensoy 30 yıllık tıp doktoru ve 25 yıllık fitoterapi geçmişi ile aldığı başarılı neticeler sonucunda 2020 yılında Altın Zirve Yılın En İyi Alternatif Tıp Uzmanı ödülüne layık görülmüştür.